Reklamácia tovaru

 

V prípade ak s Vašou zásielkou nie je niečo v poriadku, postupujte podľa pokynov nižšie: 

 Napíšte nám email na adresu info@elnox.sk, ktorý obsahuje:

  1. Predmet emailu: Reklamácia - xxxxxxxxxxxx (miesto x prosím uveďte číslo Vašej objednávky).
  2. Do textu prosíme uviesť problém + fotky produktu, ak je poškodený alebo rozbitý.

Tovar nezasielajte ihneď späť, počkajte na našu odpoveď. 

V prípade vrátenia tovaru ho prosím zasielajte bez dobierky. Zásielky zaslané na dobierku nebudú predávajúcim prevzaté. Po doručení vráteného tovaru Vám bude platba vrátená na Váš bankový účet.

 Práva z vadného plnenia:

  1. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu za to, že tovar pri prevzatí nemá vady. Najmä zodpovedá za to, že v čase prevzatia tovaru:
    • tovar má vlastnosti, ktoré si strany dohodli, a ak taká dohoda chýba, má také vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca popísal alebo ktoré kupujúci mohol očakávať vzhľadom na povahu tovaru na základe reklamy,
    • tovar sa hodí na účel, ktorý predávajúci uvádza alebo na ktorý sa obvykle používa,
    • tovar zodpovedá akosti alebo prevedeniu dohodnutej vzorky alebo predlohy, ak bola akosť určená takto, 
    • tovar je v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti, 
    • tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.
  2. Ak sa vada prejaví do šiestich mesiacov od prevzatia, považuje sa, že tovar bol vadný už pri prevzatí. Kupujúci môže uplatniť právo z vady, ktorá sa vyskytne do 24 mesiacov od prevzatia. Toto neplatí pri: 
    • tovare so zľavou pre známu vadu,
    • obvyklom opotrebení z bežného používania, 
    • použitom tovare, kde vada zodpovedá miere používania, 
    • ak to vyplýva z povahy tovaru.
  3. Pri výskyte vady môže kupujúci podať reklamáciu a požadovať:
    • ak ide o odstrániteľnú vadu:
      1. bezplatné odstránenie vady,
      2. výmenu tovaru,
    • ak ide o neodstrániteľnú vadu:
      1. primeranú zľavu,
      2. odstúpenie od zmluvy.
  4. Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy:
    • ak ide o vadu, ktorá bráni riadnemu užívaniu tovaru,
    • ak sa vada opakovane vyskytne po oprave,
    • ak sa vyskytne väčší počet vád.
  5. Predávajúci je povinný prijať reklamáciu v ktorejkoľvek svojej prevádzkarni, prípadne v sídle alebo mieste podnikania. Kupujúci môže reklamáciu podať aj u osoby určenej predávajúcim. Určená osoba môže reklamáciu vybaviť len odovzdaním opraveného tovaru, inak ju postúpi predavajúcemu.
  6. Predávajúci vydá kupujúcemu potvrdenie o:
    • dni uplatnenia reklamácie,
    • obsahu reklamácie,
    • požadovanom spôsobe vybavenia, 
    • dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, 
    • potvrdenie o vykonaní opravy a jej trvaní, 
    • prípadne odôvodnenie zamietnutia.
  7. Po uplatnení reklamácie je predávajúci alebo určená osoba povinná poučiť spotrebiteľa o jeho právach a určiť spôsob na vybavenie reklamácie:
    • ihneď, 
    • v zložitejších prípadoch do 3 pracovných dní, 
    • v odôvodnených prípadoch (zložité posúdenie vady) do 30 dní.
  8. Reklamácia vrátane odstránenia vady musí byť vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia. Zmeškanie tejto lehoty sa považuje za podstatné porušenie zmluvy a kupujúci má právo na odstúpenie od zmluvy alebo výmenu tovaru.
  9. Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje moment, keď sa prejav vôle kupujúceho dostane predávajúcemu.
  10. Predávajúci informuje kupujúceho o vybavení reklamácie písomne, najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia.
  11. Právo z vadného plnenia kupujúcemu neprislúcha, ak o vade vedel pred prevzatím alebo ju sám spôsobil.
  12. Pri oprávnenej reklamácii má kupujúci právo na náhradu účelne vynaložených nákladov. Toto právo môže uplatniť do jedného mesiaca po uplynutí záruky. 
  13. Voľbu spôsobu reklamácie a jej vybavenia, ak je ich viacero, má kupujúci.
  14. Práva a povinnosti zmluvných strán sa riadia § 499 až 510, § 596 až 600 a § 619 až 627 Občianskeho zákonníka a zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.

 

Čo mám robiť, ak je moja zásielka oneskorená?

Ak doručenie zásielky mešká nad rámec predpokladaného termínu, odporúčame najprv skontrolovať jej stav prostredníctvom sledovacieho čísla uvedeného v potvrdení o odoslaní. V prípade výrazného oneskorenia nás neváhajte kontaktovať na e-mailovej adrese info@elnox.sk, kde vám radi poskytneme aktuálne informácie a asistenciu.

Čo mám robiť, ak mi dorazí poškodený tovar?

V prípade, že vám bol doručený poškodený tovar, zásielku si prevezmite a bezodkladne nás kontaktujte na info@elnox.sk. Náš zákaznícky servis vám poskytne ďalšie pokyny a pomôže s riešením situácie čo najrýchlejšie a k vašej spokojnosti.

Čo mám robiť, ak chcem zrušiť objednávku?

Objednávku je možné zrušiť do dvoch hodín od jej vytvorenia zaslaním e-mailu na info@elnox.sk. Ak bola objednávka už uhradená, finančné prostriedky vám budú vrátené do 5 pracovných dní od potvrdenia zrušenia. V prípade, že bola objednávka už spracovaná a pripravená na odoslanie, jej zrušenie už nie je možné.